EGR VOŽTUVAS SUGADINO TURBINĄ?

11 / 100 SEO Score

Egr vožtuvo gedimas tikrai labai dažnas reiškinys tarp dyzelinių variklių gedimų. Dažniausiai viskas pasibaigia egr išprogramavimu arba egr pakeitimu. Tačiau mes remontuojame šiandien turbiną ir mums svarbu ne tik jos remontas, bet ir visa variklio bendra būklė bei stovis. Dar kartą pasikartosime – turbinos garantija galioja tik tada, kada viskas veikia nepriekaištingai pačiame variklyje ir aplink jį.

KAIP EGR GALI SUGADINTI TURBOKOMPRESORIŲ?

Pasirodo gali, tačiau nuo blogai funkcionuojančio egr pirmiausia ir dažniausia nukenčia turbinos geometrijos mechanizmas. Visą juodą darbą padaro suodžiai susimaišę su blogai sudegusiu dyzelinu. Geometrija pradeda striginėti ir automobilis sėdi „Limp Mode“ režime jau ne vien tik dėl egr vožtuvo, bet dar ir dėl turbinos slėgio nekorektiško valdymo.

Kaip tai galima paaiškinti?

Paaiškinti tai galima irgi paprastai – mentelės apsinešusios suodžiais nebesugeba suvaikščioti taip kai privalo, todėl įsiurbimo kolektoriuje pasiekiamas kritinis slėgis, po kurio ECU algoritmas visiškai atjungia turbinos veikimą.

Egr – netiesioginė turbinos

gedimo priežąstis

Blogai veikiantis – sugedęs egr vožtuvas priskiriamas prie netiesioginių turbinos gedimo priežąsčių. Tai reiškia, kad turbinos geomertija sugenda ilgą laiką važinėjant su neveikiančiu egr išmetamųjų dujų vožtuvu.

GRANDININĖ REAKCIJA – KAI SUGENDA EGR VOŽTUVAS

Iš tikrųjų čia viskas vyksta gana paprastai. Sugedus egr vožtuvams, automobiliai dažniausiai pereina į avarinį režimą. Avarinio režimo metu, variklio valdymo blokas riboja galingumą, atjungia turbiną ir įpurškia į degimo kamerą daugiau dyzelio.

Tai reiškia, kad važinėjant tokiu režimu oro ir kuro mišinys iki galo pilnai nesudegs. Nesudegę dyzelino angliavandeniliai keleiauja į suodžių filtrą ir… Jeigu dpf filtras jau ir taip ant ribos, užsikimšti jis gali nuvažiavus net keletą šimtų kilometrų.

Vien tik nesudegęs kuras nėra pagrindinė dpf filtro užsikimšimo priežąstis. Pagrindinė priežąstis – tai dpf filtro regeneracijos proceso išnykimas. Sutrikus šiam procesui – garantuotas ir dpf filtro užsikimšimas. Taigi, viskas labai paprasta – kaip 2×2 !

NAUJAS EGR VOŽTUVAS – KAINA?

Kiek kainuoja naujas egr vožtuvas? To klausia mūsų kas antras vairuotojas, kuriam sugedo egr’as. Žinoma, toks klausimas pasako keletą dalykų apie štai ką:

  • Žmogui nebuvo iki galo išaiškinta, kas yra egr vožtuvas; kam reikalingas egr vožtuvas; ir ar yra nors kokia nauda varikliui, jeigu jis nusipirks naują egr vožtuvą…
  • Greičiausiai buvo pasiūlytas tik vienas sprendimas, kaip geriausias ir neginčyjamas – tai naujo egr vožtuvo pirkimas. Tikslas greitai uždirbti keletą eurų už pakeitimą ir dar keletą už egr vožtuvo pardavimą.
  • Iš profesionalios

  • pus  ė s žiūrint, mes manome, kad klientas bet kuriam automobilio remontui, turi turėti galimybę rinktis visas bet kokio remonto alternatyvas…

Tokią išvadą mes darome visada, jeigu klausiama kokia egr kaina. Nes… turintis visą informaciją apie egr probelmos sprendimus, nei vienas dar neklausė egr kainos.

AR EGR VOŽTUVAS REIKALINGAS?

Nes visi iki vieno jau žino, kad egr vožtuvo paskirtis saugoti aplinką – variklio resurso ir visų jo mechaninės grupės komponentų sąskaita. Nors vyrauja labai įdomi nuomonė (žinoma internetinė nuomonė), kad kažkokiu būdu egr vožtuvas reikalingas tam, kad varikliui nuo jo geriau būna.

Mes puikiai žinome apie tai ir galime paaiškinti kodėl iš kur ši teorija atsirado ir kurioje vietoje ją sugalvojęs žmogus smarkiai suklydo. Apie tai skaitykite čia http://www.chiptun.lt/ar-galima-isprogramuoti-egr-voztuva/

KIEK KAINUOJA NAUJAS EGR VOŽTUVAS?

Didelė dalis vairuotojų nors ir žino, kad geriausias sprendimas yra egr vožtuvo išprogramavimas, vistiek nori sužinoti kokia jų automobilio egr vožtuvo kaina.

Žinoma, jeigu kalba eina apie senesnių kaip 2001 metų automobilių vakuminius vožtuvus, apie programavimą negali būti nė kalbos, jeigu pagrindinis faktorius yra kaina.

Nors yra norinčių pašalinti programiškai ir vakumu valdomus egr vožtuvus. Naujo vakuminio egr vožtuvo kaina dažniausiai svyruoja apie 100,- Eurų, todėl dažniausiai perkamas naujas egr’as.

Automobiliai, kurių pagaminimo metai prasideda nuo 2002 metų beveik visi „ginkluoti“ elektriniais egr vožtuvais. O jų kaina jau prasideda nuo 150,- ir gali siekti net 600,- 700,- Eurų. Žinoma, šios kainos – tai originalaus egr vožtuvo kainos.

AR VERTA PIRKTI NEORIGINALŲ EGR VOŽTUVĄ?

Jeigu norima automobilį greitu laiku parduoti, kai kuriais atvejais galbūt verta pirkti ir neoriginalų kinietišką pakaitalą. Kiek laiko tarnauja egr vožtuvai pakaitalai?

Pagal mūsų praktiką galime drąsiai teigti, kad neoriginalaus egr vožtuvo tarnavimo laikas svyruoja nuo 6 mėnesių iki 1,5 metų.

Žinoma, tai nėra taisyklė, tačiau originalus egr vožtuvas ir pakaitalas savo kokybe skiriasi kaip diena nuo nakties. Apie tai daug pasako ir kainos skirtumas…

NAUDOTAS EGR VOŽTUVAS – AR VERTA PIRKTI?

Jeigu reikia rinktis, kokį egr vožtuvą pirkti – naudotą originalų ar naują pakaitalą – atsakymas vienareikšmis. Visada didesnė tikimybė, kad problema bus išspręsta ilgesniam laikui tik su naudotu egr vožtuvu. Žinoma, išorinis naudoto egr vožtuvo vaizdelis irgi pasako nemažai…

EGR VOŽTUVO IŠPROGRAMAVIMAS

Yra keletas būdų, kaip išspręsti neveikiančio egr vožtuvo problemą programiškai. Yra du keliai – vienas labai pigus ir kainuoja iki 50,- Eurų kitas profesionalus ir atliekamas rankiniu metodu kiekvienam automobiliui individualiai. Toks darbas svyruoja nuo 100,- eurų iki 150,-  naujausiems modeliams.

Toks Egr vožtuvo išprogramavimas garantuoja, kad egr vožtuvas bus išjungtas taip, kad programuojant ECU algoritmą, nebus paliestos nereikalingos vietos ir viskas veiks taip, lyg automobilyje niekada nebūtų šios detalės.

Pigų išprogramavimo metodą renkasi dažniausiai tie, kas nori sutaupyti 50,- eurų ir po to pardavinėti automobilį. Na… Taip jau yra… Dauguma stengiasi sutaupyti remontuojant automobilį ir daro viską kuo pigiau.

DĖL KO SUGENDA EGR VOŽTUVAI

Kodėl genda egr vožtuvai? Tokį klausimą taip pat girdime labai dažnai iš savo klientų. Atsakymas čia taip pat nėra labai sudėtingas.

Visų pirmiausia – tai suodžiai. Šiaip apskritai, suodžiai yra tokia cheminė medžiaga, kuri reaguoja beveik su viskuo kas aplinkui.

Šiuo atveju, suodžiai pažeidžia mechaninę egr vožtuvo dalį, ko pasekoje egr vožtuvo sklendės mechanizmas pradeda strigti.

Tokį gedimą fiksuoja variklio valdymo blokas ir mes turime nebetraukiantį automobilį ir Degančią Check Engine lemputę prietaisų skydelyje

SUODŽIAI – NE VIENINTELĖ EGR GEDIMŲ PRIEŽĄSTIS…

Reiktų nepamiršti, kad dyzelino ir oro mišinio degimo produktai nėra vien tik suodžiai. Dega check engine lemputė prietaisų skydelyje? Tai reiškia, kad gali būti bet koks gedimas aplink variklį. Ir tai reiškia, kad nieko nedarant ir bandant atitolinti automobilio diagnostiką bei remontą – greičiausiai ir mažų mažiausiai reikės valyti egr vožtuvą, jeigu aišku egr valymas padės…

Leave a Reply