TURBINOS VEIKIMO PRINCIPAI

10 / 100 SEO Score

KAIP VEIKIA TURBINA – GERAS VIDEO

Po kurio suprasite, kaip dirba turbokompresorius. Suprasite, kad turbina yra tik vienas iš variklio sistemos elementų, o tai reiškia, kad sugedus bet kam aplink variklį – galime turėti nepataisomas pasekmes pačiai turbinai. Ir nesvarbu ar ji dar sena ir originali, ar ką tik suremontuota… Tai suprasti yra be galo svarbu, nes nuo šio supratimo, priklauso kokį remontą rinksitės – profesionalų ar mėgėjišką. Žiūrėkite viską iki galo:

Visas darbo principas atrodo šitaip:

Išmetamosios dujos pašalinamos iš degimo kameros per išmetimo vožtuvus, jos su didele jėga patenka į išmetimo kolektorių, prie kurio montuojamas turbokompresorius.

Išmetamosios dujos suka turbinos rotorių (karštają sparnuotę). Ant to paties veleno kitos dalies pritvirtinta komprersoriaus sparnuotė, kurią suka išmetamųjų dujų jėga spausdama karštosios sparnuotės menteles.

Šaltoji sparnuotė besisukdama suspaudžia orą, kuris yra imamas iš atmosferos. Šis oras per kompresoriaus kriauklę patenka arba tiesiogiai į įsiurbimo kolektorių arba yra atvėsinamas suspausto oro aušintuvu, vadinamu interkūleriu (intercooler).

Atvėsintas suspaustas oras yra viena iš pagrindinių sąlygų išgauti maksimaliai galiai su mažiausiomis kuro sąnaudomis. Jeigu mišinys sudarytas iš degalų, suspausto ir atvėsinto oro atitinka visus reikalaujamus parametrus – variklio darbas bus nepriekaištingas ir galėsite pajausti turbinos poveikį prie tam tikrų variklio darbo sūkių labai lengvai. Jeigu šioje sistemoje kažkas netvarkoje, neturėsite šio malonumo tikrai.

Turbinos darbo sąlygos 

Turbokompresorius dirba itin sudėtingomis sąlygomis – jas sudaro išmetamųjų dujų ypač aukšta temperatūra – iki 1050 laipsnių Celsijaus ir labai didelis veleno sūkių dažnis – iki 280.000 tūkstančių apsisukimų per minutę.

Tepalas, kuris tepa ir tuo pačiu metu aušina turbiną turi būtinai patekti po tam tikru spaudimu. Jis turi būti toks, koks nustatytas gamintojo techninėmis charakteristikomis.

Tepalas imamas iš karterio, kuris turi būti itin švarus, kad neužsikimštų tepalo paėmimo samtis. Vamzdeliai, kuriais tepalas patenka  į turbiną, ir grįžta atgal į karterį turi būtį taip pat tvarkingi ir švarūs, kitaip turbina negauna tepimo ir gali būti sugadinta per keletą sekundžių.

Eksploatuojant variklį, kuriame sumontuota turbina, jį užvedus, kol jis šaltas, reikia leisti varikliui padirbti tuščiają eiga bent 5 minutes, kol tepalas bent kiek suskystės ir turbinos tepimo zona bus paruošta dideliems sūkiams.

Jeigu važiavote automobiliu kuriame sumontuota turbina su didele apkrova, griežtai draudžiama jį iškarto gesinti. Reikia palaukti bent 3 minutes, kol visos turbokompresoriaus dalys atvės.

Leave a Reply